Spinning, una bona activitat física per posar-te en forma

spinning2 És una activitat física que intenta simular el ciclisme dins d’una sala, amb bicicletes estàtiques i amb el suport musical i d’un instructor.
Aquesta és una definició curta i senzilla, però no tot el ciclisme indoor és spinning, ja que aquest és el nom d’un sistema d’entrenament i unes bicicletes registrades i creades als USA per Johnny G.



spinningbarnaQui pot fer classe d’spinning

No hi ha límit d’edat, totes les persones adultes poden fer una sessió, ja que les bicicletes disposen d’un dispositiu per regular la resistència. Per això, tots els alumnes poden anar al mateix ritme de cadència de pedaleig indistintament de la resistència que cada un necessiti. En funció de la constància en l’entrenament, mitjançant les sensacions d’un mateix anirem augmentant progressivament la resistència.

Una sessió

Les sessions d’spinning tenen una durada de 45 minuts, els qual es reparteixen de la següent manera: entre 5 i 10 minuts dedicats a l’escalfament,  uns 25-30 minuts a la part principal, on es porten a terme les simulacions del ciclisme exterior (ports de muntanya, canvis de ritme, canvis de posició al damunt de la bicicleta...) i finalment el darrers 5-10 minuts són dedicats a una tornada a la calma per tal d’anar baixant les pulsacions i acabar amb una part  dedicada  als estiraments.

Actualment l’spinning s’està convertint en una de les activitats predilectes dels usuaris que volen cremar calories. Solen tenir fama de dures i per això és imprescindible portar aigua a les classes, ja que es sua molt des del principi del pedaleig i cal hidratar el cos abans, durant i després de la sessió.

Durant les sessions es treballen diferents freqüències cardíaques, la qual cosa ens permet millorar l’estructura muscular i a la vegada augmentar la crema de greixos, es calcula que es poden arribar a cremar en una sessió entre 400 i 700 calories.

Beneficis per al teu cos

1.- Milloraràs substancialment la capacitat aeròbica general.

2.- Incrementaràs la força resistència.

3.- Milloraràs en la metabolització dels greixos.

Com en tota activitat física, aconseguir aquests objectius dependrà de l’assiduïtat i la constància de cada alumne. Els instructors d’spinning  recomanem tres sessions setmanals i en poc temps els beneficis apareixeran.

També és un bon complement d’entrenament per als ciclistes,  ja que amb les sessions d’spinning milloraran substancialment dos aspectes importants:

1. La cadència de pedaleig a revolucions altes.

2. Aconseguiran un pedaleig més rodó.

 

Albert Anglada LLenas
Instructor d’spinning

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar